Login

Online Gaming

Gepubliceerd: 2014-03-07 11:53:23 | Door Emma | 1173x bekeken |

De gratis online gaming industrie

Online Gaming

Hoe houdt dat toch stand? Je kan gratis spelletjes spelen zonder dat je iets hoeft te downloaden of te installeren, of zelfs maar hoeft te registreren en toch zien die spellen er fantastisch uit. Wie financiert dat?

Gratis online spelletjes

Online Gaming

Ze worden ook wel click-and-play browsergames genoemd, de spellen die je kunt spelen door simpelweg te klikken op een plaatje of titel. Dit soort spellen vereisen van de speler verder niets; je hoeft je niet te registreren, je hoeft geen bestanden te downloaden en niets te installeren. Browsergames zijn namelijk (meestal) gemaakt met de software Flash, welke iedereen eigenlijk al wel standaard in hun browser geïnstalleerd heeft staan. Maar goed, jij wisselt geen persoonlijke gegevens uit en je betaald niets. Toch is de kwaliteit van de meeste spellen die te vinden zijn bij spelletjeswebsites zoals spelcasino van zeer hoge kwaliteit. Daar is dus zeker weten tijd en moeite in gestoken door een software ontwikkelaar. 

Browsergame Designers

De bedrijven die deze spellen maken zijn, mits je natuurlijk op een site zit waar ze kwalitatieve spellen aanbieden, best wat tijd kwijt aan het ontwikkelen van die browsergames. Ondanks dat ze gratis te spelen zijn en heel licht draaien en dus snel laden, betekend het niet dat er iets afdoet aan het design.Daarentegen juist- bedrijven zoals Netentertainment staan bekend om hun prachtige thema's en stijlen in de spellen die ze maken. Toch kun je deze spellen gratis spelen...De spelletjeswebsite waar je deze games misschien wel speelt, heeft wel betaald voor die spellen. Het software bedrijf krijgt zo dus hun inkomsten via dat kanaal.De spelletjeswebsite daarentegen, moet voornamelijk winst halen uit advertenties en unieke bezoekers. Hoe vaker jij dus de gratis spelletjes speelt, hoe meer zij uiteindelijk verdienen. In principe merk jij daar als speler dus helemaal niets van. 


Deel:

Tags:

Reacties


Er zijn momenteel geen reacties !

Geef reactie







Emma

Emma

Online blogger, strateeg en media specialist


Like deze focus


Naar boven
Feedback