Login

4 redenen waarom u uitzendsoftware moet gaan inzetten!

Gepubliceerd: 2016-09-07 08:18:02 | Door Willems81 | 573x bekeken |

Uitzendsoftware wordt steeds belangrijker. Maar wat houdt uitzendsoftware precies in en waarom moet u het gaan inzetten? Je leest het in dit artikel!

4 redenen waarom u uitzendsoftware moet gaan inzetten!

Doordat we bij veel uitzendbureaus aan tafel zitten, zien en merken we dat veel uitzenders op hun uitzendprocessen nog een aantal verbeterslagen kunnen maken. Daarom geven we graag in deze blog 4 redenen waarom u uitzendsoftware moeten gaan inzetten.

 

1.      Efficiëntieslag op uw uitzendprocessen

We herkennen het allemaal, vroeger stonden de vacatures in de krant en onder het genot van een kopje koffie werden deze bekeken. Tegenwoordig plaatsen uitzendbureaus hun vacatures online en worden offline middelen minder vaak ingezet.

De digitalisering heeft een grote impact op het bedrijfsleven, ook het uitzendproces verandert al jaren lang door digitalisering.

Wat houdt dit in?

Het sollicitatieproces wordt steeds verder gedigitaliseerd. Werkzoekenden zoeken vaker mobiel naar vacatures op bijvoorbeeld, LinkedIn, Twitter en vacaturebanken. Zodra ze een passende vacature tegenkomen reageren ze vaak via uw website. Een efficiënte ontwikkeling van het uitzendproces!

Akyla zit bij veel uitzendbureaus aan tafel, daardoor zien en merken we dat veel organisaties op hun uitzendprocessen nog een aantal efficiëntieslagen kunnen maken.”

Een kandidaat op contract nemen gebeurt vaak nog op de “vertrouwde papieren” manier. Gewerkte uren worden per email of via een papieren werkbriefje aangeleverd. Vervolgens worden de uren handmatig overgenomen in de backoffice en wordt het loonstrookje per mail of post verstuurd.

Kan het dan anders?

Ja, want deze processen kunnen uiteraard ook volledig gedigitaliseerd worden!

Zo kent e-UUR bijvoorbeeld de “digitale inschrijving” met de digitale inschrijving kunt u snel uitzendkrachten op contract nemen. En met behulp van de digitale handtekening kunnen “automatisch gegenereerde” contracten rechtsgeldig ondertekend worden.

Gewerkte uren registreren uw uitzendkrachten eenvoudig in de flexportal en door middel van een koppeling met uw backoffice, kunt u de uren factureren en verlonen!

 Een geoptimaliseerd proces die uw organisatie gegarandeerd tijd en daarmee ook geld bespaart!

2.      Concentreren op de core business

Als uitzendorganisatie wilt u zich richten op uw core business en wilt u zich niet druk maken om bijzaken, zoals het inschrijven van uitzendkrachten en het opstellen van een personeelsdossiers.  Door de inzet van uitzendsoftware wordt u hiervan ontlast. Zo kunt u zich richten op uw core business: werving en selectie. 

3.  Vergroten van uw onderscheidend vermogen

Positieve marktontwikkeling

Momenteel is 6,0 procent van de beroepsbevolking werkloos dat betekent dat de werkloosheid de afgelopen 3 maanden met circa 30.000 is afgenomen. Verder blijft de flexibele schil van bedrijven groeien, de verwachting is dat de flexschil groeit naar 30% in 2020. (bron: abu.nl) Positieve marktontwikkelingen toch? Maar weet u welk gevaar er op de loer ligt?

De digitalisering heeft ervoor gezorgd dat inleners steeds meer inzicht hebben in de kosten van een uitzendkracht voor het uitzendbureau.

Ook is de toetredingsdrempel tot uitzenden door de digitalisering lager geworden. Hierdoor is het voor uitzenders lastiger geworden om zich te onderscheiden van de concurrentie, behalve als men zeer efficiënt is.

Het “slim” inrichten van uw uitzendsoftware kan veel uitmaken en vaak leiden tot een lagere kostprijs. Door uw kostprijs te verlagen vergroot u de afstand tot de concurrentie.

Branding

Uw huisstijl zegt veel over het imago die u als uitzendbureau wilt uitstralen. U wilt herkenbaar zijn voor uw bestaande en potentiële klanten. De juiste uitzendsoftware helpt hierbij.

e-UUR biedt uitzendsoftware aan in een responsive design. Ook wordt de look en feel volledig aangepast op uw huisstijl. Het logo en de kleurstelling van uw organisatie wordt zowel in de flexportal als op de inloginpagina toegepast. Zo kunt u online uitzenden in het imago die uw organisatie wilt uitstralen.

4.      Meten is weten

In de uitzendmarkt zijn “uren” en “omzet” veel voorkomende KPI’s. Het zijn handige succesindicatoren voor uw organisatie. De indicator “uren” zegt wat over de productiviteit van uw organisatie. Heeft u deze indicatoren wel duidelijk in uw vizier en bent u in staat om op tijd bij te sturen?

Met de rapportagemogelijkheden die onze uitzendsoftware biedt, heeft u snel en overal inzicht in gewerkte uren. Zo kunt u tijdig schakelen als er veranderingen plaatsvinden. “EEN MUST HAVE”!

Conclusie

De digitalisering heeft een grote impact op de uitzendbranche, het reguliere uitzenden is verleden tijd. Voor uitzendbureaus die (verder) digitaliseren, liggen er nog kansen voor het oprapen. Online uitzenden heeft namelijk diverse raakvlakken met de service van bijvoorbeeld een webwinkel: snel, actueel, gemakkelijk en altijd bereikbaar. En dat tegen lagere kosten, met als gevolg meer gemak en een betere dienstverlening.

Benieuwd wat e-UUR voor uw organisatie kan betekenen? Vraag dan uw gratis online demo aan op akyla.nl.


Deel:

Tags:

Reacties


Er zijn momenteel geen reacties !

Geef reactie







Willems81


Like deze focus


Naar boven
Feedback