Login

Voordelen van promoten met bedrukte relatiegeschenken

Gepubliceerd: 2015-12-30 11:35:36 | Door Femke Nijkerk | 473x bekeken |

Welk bedrijf droomt er niet van om een grote speler te worden in haar vakgebied, zoveel mogelijk naamsbekendheid creëren en nieuwe klanten te werven? Iedere ondernemer zal dit wel willen realiseren, alleen is de vraag; hoe doe je dat? Eén manier is door je netwerk uit te breiden en deze goed te onderhouden. Dit kun je doen door middel van relatiegeschenken. Dit kan een simpele gadget je zijn die aan de zakenrelatie geeft. Maar je kunt er ook tijd en moeite in stoppen door bijvoorbeeld het bedrijfslogo erop te drukken. Zo laat je zien dat je de zakenrelatie enorm waardeert. Naast dit voordeel zijn er nog meerdere waarom je aan relatiegeschenken moet doen. Welke zijn dat?

Contactmoment met de relatie

Het belangrijkste doel van een relatiegeschenk is het contact met de relatie. Je hebt een reden om weer eens van je te laten horen en te laten zien dat je samenwerking waardeert. Maar ook voor potentiële klanten kan een relatiegeschenk belangrijk zijn. Wanneer je een samenwerking aan wilt gaan met iemand en je geeft een geschenk aan diegene, laat je zien dat je er echt voor openstaat. Daarmee vergroot je ook de naamsbekendheid van je bedrijf. 

Bedrukte relatiegeschenken worden echt gebruikt

Uit onderzoek is gebleken dat wanneer een relatiegeschenk bedrukt is, deze ook echt wordt gebruikt. Meestal gebeurt dit minimaal negen maanden na ontvangst. In ditzelfde onderzoek is niet helemaal duidelijk geworden waarom bedrukte relatiegeschenken intensiever worden gebruikt dan onbedrukte geschenken. Naar verluidt is dit, omdat de zakenrelatie onbewust zijn waardering laat blijken voor het cadeau. Echter wordt dit natuurlijk niet gezien door de gever van het geschenk, dus zij krijgen hier geen hoogte van. Dus mocht je dus een relatiegeschenk geven aan iemand, dan is het beter om je bedrijfsnaam en logo erop te laten zetten.


Deel:

Tags:

Reacties


Er zijn momenteel geen reacties !

Geef reactie







Femke Nijkerk


Like deze focus


Naar boven
Feedback