Login

De 20 meest gedeelde advertenties van 2013

Gepubliceerd: 2013-12-15 19:17:53 | Door Pieter ten Cate | 1815x bekeken |

De 20 meest gedeelde advertenties van 2013

2013 was wederom het jaar van viral video's en de successen die dit met zich mee kan brengen. Deze top 20 laat zien dat ook de grote en kleine merken wereldwijde impact kunnen hebben met sociale video's. Dit type advertenties met de juiste strategie betrekt en bereikt de consument op een creatieve manier. Zo kun je razendsnel een groot aantal mensen bereiken met het vertellen van een leuk verhaal in videovorm.

De kracht van het verhaal

Al sinds het begin van 2013 roepen marketing bureaus dat het belangrijk is om als merk je product te presenteren in verhaalvorm.
Veel merken adopteerden dit jaar dan ook de "content creation" strategie om zo een dieper niveau van betrokkenheid te bereiken. De kracht van het delen en verspreiden via social media blijkt daarmee wederom een geweldige kracht achter het succes van vele campagnes. Ondanks het feit dat er geen grote evenementen waren om op mee te liften zoals de Olympische Spelen, zag je toch een groot aantal bedrijven komen met interigerende, grappige of beangstigende video's.

Een goed verhaal in drie minuten...

Hoe je in slechts 3 minuten de wereld massaal aan het delen krijgt kunnen de mensen bij Dove je haarfijn uitleggen. De video "Real Beauty sketches" van Dove is namelijk de onbetwiste winnaar als we het hebben over de meest gedeelde video van 2013. Zo motiveerde de advertentie maar liefst 4.24 miljoen mensen om deze te delen via social media sinds begin april dit jaar. Het korte filmpje lokte niet alleen sterke emoties uit bij consumenten, maar motiveerde deze ook sterk om hem te delen via sociale netwerken.

Nummer 1: Dove - Real Beauty sketches

4.24 miljoen keer gedeeld.


Nummer 2: Geico - Hump Day

4.03 miljoen keer gedeeld.


Nummer 3: Evian - Baby and Me

3.34 miljoen keer gedeeld.


Nummer 4: Kmart - Ship My Pants

3.05 miljoen keer gedeeld.


Nummer 5: Cornetto - Yalin - Keyfi Yolunda, Aski Sonunda

2.91 miljoen keer gedeeld.


Nummer 6: Budweiser - Brotherhood

2.72 miljoen keer gedeeld.


Nummer 7: Pepsi Max - Test Drive

2.69 miljoen keer gedeeld.


Nummer 8: MGM/Carrie - Telekinetic Coffee Shop Surprise

2.17 miljoen keer gedeeld.


Nummer 9: Ram Trucks (Chrysler) -Farmer

1.88 miljoen keer gedeeld.


Nummer 10: Volvo Trucks - The Epic Split feat. Van Damme

1.82 miljoen keer gedeeld.


Nummer 11: Neft Vodka: Biting Elbows

1.35 miljoen keer gedeeld.


Nummer 12: TrueMove (Thai telecomms company) -Giving

1.26 miljoen keer gedeeld.


Nummer 13: PooPourri - Girls Don’t Poop

1.24 miljoen keer gedeeld.


Nummer 14: GoPro - Fireman Saves Kitten

1.23 miljoen keer gedeeld.


Nummer 15: Phonebloks - Phonebloks

1.08 miljoen keer gedeeld.


Nummer 16: Three - The Pony #DancePonyDance

1.06 miljoen keer gedeeld.


Nummer 17: H&M - Korte film van Guy Ritchie met daarin David Beckham

928,272 keer gedeeld.


Nummer 18: Rockstar - Grand Theft Auto V: Official Gameplay Video

841,528 keer gedeeld.


Nummer 19: Sony - Official Playstation Used Game Instructional Video

764,857 keer gedeeld.


Nummer 20: Code.org - What Most Schools Don’t Teach

754,119 keer gedeeld.



Deel:

Tags:

Focus gerelateerde producten


Nikon D3200 + 18-55mm VR - spiegelreflexcamera - Zwart

Nikon D3200 + 18-55mm VR - spiegelreflexcamera - Zwart kopen

Geniet van je herinneringen dankzij de krachtige en ongelooflijk gebruiksvriendelijke D3200. Deze spiegelreflexcamera is voorzien van een CMOS-sensor van maar liefst 24,2 megapixel en Nikon's krachtige EXPEED 3-beeldverwerkingsengine en biedt voortreffelijke foto's en Full HD D-films.

Bestellen
Grand Theft Auto V (GTA V)

Grand Theft Auto V (GTA V) kopen

In GTA V, de allernieuwste telg van ontwikkelaar Rockstar binnen de baanbrekende Grand Theft Auto reeks, mag je volledig vrij het prachtige Los Santos verkennen.

Bestellen
Blond Amsterdam Schaal Kerst - I Love Christmas

Blond Amsterdam Schaal Kerst - I Love Christmas kopen

Deze schaal van Blond Amsterdam brengt je tafel helemaal in de kerstsfeer. De typerende kersttekeningen is behalve een must-have voor jezelf, ook een origineel kerstcadeau.

Bestellen

Reacties


Er zijn momenteel geen reacties !

Geef reactie







Pieter ten Cate

Pieter ten Cate

Met een brede interesse en focus op Internet en leuke weetjes, ben ik actief op Foogli als schrijver van diverse focussen. Uiteraard ook in 2015!


Like deze focus


Naar boven
Feedback