Login

Webinar toepassingen

Gepubliceerd: 2014-05-27 15:20:49 | Door e-conomy | 878x bekeken |

Webinar toepassingen

Webinar toepassingen

Vroeger gaf men een seminar en was men veel geld en tijd kwijt met het organiseren van een seminar. Tegenwoordig worden deze seminars online gegeven. Deze online seminars heten webinars en er zijn zeer veel voordelen ten opzichte een seminar. Wat de voordelen zijn en de toepassingen zijn leest u hier onder.


Webinar toepassingen

Webinar toepassingen

Een webinar is een online seminar waarmee u uw doelgroep snel en effectief kan bereiken. Een webinar kan gebruikt worden om leads te genereren, online trainingen te geven, een update meeting te houden, voor nascholing van het personeel en om sales activiteiten te ondersteunen. Zo ziet u dat de webinar toepassingen zeer breed zijn. We zullen hieronder enkele toepassingen wat uitgebreider bespreken.

Een training geven aan een grote groep mensen is altijd lastig, men moet namelijk de mensen bij elkaar krijgen en ook nog eens zorgen dat iedereen de boodschap begrijpt die wordt uitgezonden. Door deze training online te geven kan iedereen vanaf zijn eigen kantoor de training volgen en direct vragen stellen doormiddel van een live chat. Alle vragen kunnen beantwoord worden zonder dat de uitzending wordt onderbroken. Nog een voordeel is dat men de uitzending op een later tijdstip terug kan kijken waardoor bij onduidelijkheden de uitzending simpelweg nogmaals bekijkt.

Wanneer u een nieuw product hebt en u wilt uw bestaande klanten op de hoogte brengen van dit nieuwe product kunt u ook gebruik maken van een webinar. U kunt een demonstratie geven en tegelijkertijd uw verkooppraatje houden. Vervolgens kunt u live de vragen beantwoorden en eventuele orders meteen verwerken. Ook kunnen vertegenwoordigers de uitzending bijwonen en later nogmaals laten zien aan hun meerdere zodat zij er over kunnen beslissen.

Zo ziet u dat de voordelen van een webinar eindeloos zijn en dat er voor iedereen wel een reden te bedenken is om een webinar uit te zenden. Het is van belang dat u van te voren de boodschap duidelijk bepaalt, deze moet niet te breed en ook niet te smal zijn zodat de boodschap wel duidelijk is maar niet te langdradig wordt. Wanneer alles goed geregeld is kan een webinar veel tijd, geld en moeite besparen. 


Deel:

Tags:

Reacties


Er zijn momenteel geen reacties !

Geef reactie







E-conomy


Like deze focus


Naar boven
Feedback