Login

Het begin van online marketing

Gepubliceerd: 2014-12-18 10:38:21 | Door sannevermeulen | 1046x bekeken |

Het begin van online marketing

Het begin van online marketing

Online marketing is niet meer weg te denken uit de moderne bedrijfsstrategieën. Internet is de wereld zo diep ingedrongen dat ieder bedrijf de mogelijkheid van internet op strategisch vlak moet onderzoeken. Maar wat is online marketing dan precies en hoe kun je online marketing het beste inzetten voor jouw bedrijf?

Wat betekent online marketing?

Online marketing (internet marketing) kan gedefinieerd worden als: het bereiken van marketing doelen door internet en gerelateerde digitale technologieën.


Met online marketing kunnen de volgende strategische richtingen worden gevolgd:


  • Markt penetratie: internet gebruiken om meer van het bestaande product te verkopen in de bestaande markt.

  • Markt ontwikkeling: internet gebruiken om goedkoop te adverteren met als doel verkoop te realiseren in een nieuwe markt.

  • Product ontwikkeling: internet gebruiken om nieuwe producten of diensten te ontwikkelen die via internet geleverd kunnen worden.

  • Diversificatie: internet gebruiken voor het ontwikkelen van nieuwe producten die in de nieuwe markt geleverd kan worden.


Wat is de doelstelling?

Door middel van een online marketing bureau kun je verschillende doelen bereiken. Voorbeelden hiervan zijn klantenbinding, naamsbekendheid en meer omzet.


Het nut van online marketing wordt door de meeste ouderwetse bedrijven nog niet opgemerkt, gezien zij nog niet veel online verkopen realiseren. Door het groeien van online activiteit wordt het internet toch steeds belangrijker, vooral voor het generen van aandacht uit alle branches en doelgroepen.


Wanneer er aandacht opgewekt is voor consumenten types, kunnen content en aanbiedingen worden gebruikt om een online dialoog op te starten, om zo de behoeftes van de consument te bevorderen.


Deel:

Reacties


Er zijn momenteel geen reacties !

Geef reactie







Sannevermeulen


Like deze focus


Naar boven
Feedback