Login

Online adverteren? Hierbij wat tips!

Gepubliceerd: 2014-03-06 14:57:36 | Door freekkanters | 1122x bekeken |

Online adverteren? Hierbij wat tips!

Online adverteren, of online advertising, is iets waar je als bedrijf haast niet meer omheen kunt. Wereldwijd groeit het adverteren op internet explosief, niet zo gek als je weet dat je doelgroep ook steeds vaker en langer online te vinden is.

Steeds meer ondernemers ontdekken dan ook de voordelen van online advertising, een beheersbare campagne is hierbij erg belangrijk, zeker wanneer de kennis niet tot in de puntjes is. Daarom hier wat tips om het online adverteren zo optimaal mogelijk te laten verlopen.

Waar ga je adverteren?

Hoe kun je nu het slimste reclame maken voor je website? Je hebt diverse kanalen waarbij je online advertising in kunt zetten. Denk aan social media advertising, Google of bannering op andere websites. Er zijn een boel verschillende mogelijkheden. Belangrijk is om na te denken over het optimale rendement. Waar bevindt je doelgroep zich, waar zullen zij het meest klikken? Belangrijk is om dit goed uit te zoeken en desnoods eerst wat pilots uit te voeren om te kijken welke campagne het beste loopt.

De belangrijkste woorden in de titel

Belangrijk is om de belangrijkste woorden in de titel van je advertentie te zetten. Een goede titel zorgt er voor dat een bezoeker deze als relevant gaat beschouwen en eerder zal klikken. Daarnaast wil je natuurlijk ook dat je de aandacht trekt.  Prikkel je doelgroep door bijvoorbeeld een vraag te stellen of wat humor in je advertentietitel te verwerken. Probeer altijd meerdere advertenties aan te maken zodat je het verschil kunt opmerken en uiteindelijk de beste advertentie optimaal gaat inzetten.

Zorg voor voordeel

Voornaamste in online advertising is om de aandacht te trekken. Met de beschrijvende tekst bij de advertentie kun je er voor zorgen dat je die krijgt en dat er daadwerkelijk wordt geklikt op je advertentie. Belangrijk is om in de tekst aan te geven wat jou onderscheidt van de concurrent/al die andere advertenties. Probeer de doelgroep te verleiden met het voordeel dat zij krijgen. Probeer op te roepen om iets te doen, een ‘call to action’ wordt dit genoemd. Ook met behulp van cijfers en bijvoorbeeld uitroeptekens kun je aandacht vragen. 


Deel:

Tags:

Focus gerelateerde producten


Online Advertising Ontrafeld

Online Advertising Ontrafeld kopen

Vond u "Online adverteren? Hierbij wat tips!" interessant? Wellicht is dit product dan wat voor u!

Bestellen
Get Up to Speed with Online Marketing

Get Up to Speed with Online Marketing kopen

Vond u "Online adverteren? Hierbij wat tips!" interessant? Wellicht is dit product dan wat voor u!

Bestellen
Local Online Advertising For Dummies

Local Online Advertising For Dummies kopen

Vond u "Online adverteren? Hierbij wat tips!" interessant? Wellicht is dit product dan wat voor u!

Bestellen
Guerrilla Marketing for Social Media

Guerrilla Marketing for Social Media kopen

Vond u "Online adverteren? Hierbij wat tips!" interessant? Wellicht is dit product dan wat voor u!

Bestellen

Reacties


jop | 2014-03-22 11:36:52

Remarketing is helemaal super effectief! Zou het leuk vinden om hierover iets van je te lezen

Geef reactie







Freekkanters


Like deze focus


Naar boven
Feedback