Login

Algemene misvattingen omtrent advertenties & social likes

Gepubliceerd: 2014-01-23 20:32:31 | Door Pieter ten Cate | 1161x bekeken |

Algemene misvattingen omtrent advertenties & social likes

Je hoeft tegenwoordig je browser maar te openen en de reclame advertentiekreten vliegen je om de oren. Ondanks het feit dat veel bedrijven en websites een te spammerige aanpak er op nahouden, is de groeiende afgunst geen goede ontwikkeling. Zonder dat je het wellicht doorhebt zijn er talloze mensen dagelijks druk in de weer met het verzorgen van de websites die jij bezoekt.

Afnemend begrip voor een groeiende markt

Het internet is al jaren niet meer weg te denken uit ons dagelijks leven. Naast de belasting aangiftes en huizenjacht, vermaakt een groot deel van Nederland zich dagelijks met het bezoeken van talloze websites. Er is voor iedereen wat wils en wanneer je iets wilt weten is het "googlen" van het onderwerp vaak al genoeg. De explosieve groei van het internet heeft als onvermijdelijk gevolg, dat veel mensen zich ook wagen aan creërende kant van het spectrum.

Uiteraard is het geweldig dat steeds meer mensen een website of webshop starten om aan de toenemende vraag te voldoen. Naast het feit dat dit de onderlinge "concurrentie" stimuleert, zorgt het er ook voor dat er een divers aanbod is binnen de talloze wensen. Het valt me echter steeds meer op dat de dankbaarheid jegens deze creërende tak enorm aan het afnemen is.

Het nut van social media

Mijn grootste verontwaardiging leeft op wanneer we kijken naar het aantal mensen dat nog de tijd neemt, om de schrijver of maker van een artikel of website te bedanken of belonen met het liken via social media. Het liken van een pagina of artikel kost slechts een aantal seconde de tijd. Dus waarom heerst er dan bijna een totale geheelonthouding als het er op aankomt? Uiteraard dient een artikel interessant genoeg te zijn om deze te liken of te delen. Daarnaast ben ik er van overtuigd dat mensen vandaag de kracht van hun like’s zwaar onderschatten.

Social media heeft namelijk enorme impact op de vindbaarheid en exposure van de pagina en website waar jij een like aan besteed. Met de updates van Google gedurende de afgelopen jaren wordt het steeds duidelijker dat zoekresultaten gerelateerd zijn aan like's op bijvoorbeeld Facebook of Google+. Door de artikelen of pagina's te liken die jij interessant, nuttig of vermakelijk vindt geef je je steun aan de maker hiervan. Naast een dankbare schrijver, stel je deze zo in staat om te bepalen wat in de smaak valt. Daarnaast biedt een like hem de motivatie om verder artikelen of pagina's te publiceren van een vergelijkbare kwaliteit.

Sta daarom eens wat vaker stil bij de schrijver of maker van een artikel of website en bedank hem of haar eens met een simpele klik!

Asus R510CC-XX439H - Laptop

Asus R510CC-XX439H - Laptop kopen

De Asus R510CC-XX439H laptop heeft een reeks mogelijkheden die speciaal ontwikkeld zijn om het computergebruik gemakkelijker te maken.

Bestellen

Deel:

Tags:

Focus gerelateerde producten


De wolf van Wall Street

De wolf van Wall Street kopen

Het is veel gemakkelijker om rijk te worden als je je niet aan de regels houdt, zei Jordan Belfort tegen een verslaggever van The New York Post.

Bestellen
Burton W Feelgood Flying V - Snowboard - All mountain - 155 cm

Burton W Feelgood Flying V - Snowboard - All mountain - 155 cm kopen

De Burton Feelgood Flying V is al jaren de all-rounder uit de Burton lijn voor de dames. In de loop van de jaren geë:volueerd tot een ware alleskunner.

Bestellen

Reacties


Anonymous | 2014-01-26 09:47:06

De case tegen het 'liken' van artikelen op internet zijn de kosten daarvan. Bijna niemand weet dat als er zo'n like knop voor facebook of G+ op de pagina getoond wordt, dat hun bezoek aan die pagina al geregistreerd wordt bij facebook of google. Vrijwel alle moderne websites hebben zo'n button. Je hele web history wordt zo'n beetje geregistreerd.

Geef reactie







Pieter ten Cate

Pieter ten Cate

Met een brede interesse en focus op Internet en leuke weetjes, ben ik actief op Foogli als schrijver van diverse focussen. Uiteraard ook in 2015!


Like deze focus


Naar boven
Feedback