Login

5 Tips voor meer aanmeldingen op je nieuwsbrief

Gepubliceerd: 2013-09-17 12:01:59 | Door Pieter ten Cate | 1835x bekeken |

5 Tips voor meer aanmeldingen op je nieuwsbrief

E-mailmarketing is een geweldige en belangrijke manier om je bedrijf of website te laten groeien. Het versturen van e-mails naar je abonnees is niet alleen een geweldige bron van meer verkeer naar je website, maar bied ook aantrekkelijke mogelijkheden op het gebied van conversie. Het verkrijgen van inschrijvingen voor een nieuwsbrief is echter niet altijd even gemakkelijk. Wanneer je bezoekers niet gestimuleerd worden om zich in te schrijven, loop je al snel veel kansen mis.

Het aantal nieuwsbrief inschrijvingen op je site verhogen

5 Tips voor meer aanmeldingen op je nieuwsbrief

Het stimuleren van inschrijvingen van de nieuwsbrief kan op talloze manieren. Hierbij zijn er een aantal hoofdlijnen belangrijk om te hanteren, wanneer je de tactiek wilt verbeteren. Onderstaand vind je een vijftal, die kunnen zorgen voor meer inschrijvingen op de nieuwsbrief van je website of bedrijf.

1. Bied de bezoeker iets gratis

Mensen houden van gratis dingen en een directe beloning voor het inschrijven op een nieuwsbrief. Wees dus niet te zuinig en verzorg een gratis product of dienst, om het aantal inschrijvingen op je nieuwsbrief te vergroten. Of het nou een gratis webinar is, een cursus via e-mail of een E-book - zorg ervoor dat je bezoekers een duidelijke reden hebben.

2. Geef voordeel aan je abonnees

Zorg ervoor dat het inschrijven voor de nieuwsbrief van je website of bedrijf voordelen biedt. Mensen houden ervan om deel uit te maken van exclusieve groepen of clubs. Daarnaast zijn je bezoekers altijd op zoek naar goede deals en kortingen.

Verzorg daarom een voordeel voor je nieuwsbrief abonnees, die enkel via de nieuwsbrief te verkrijgen is. Zo zorg je ervoor dat het de moeite waard is, en dat ze ook actief je e-mails blijven lezen.

3. Biedt de klant oplossingen voor problemen

Maak van de inhoud van je e-mails een aspirine en niet een vitamine. Niemand wil constant herinnerd worden aan het feit dat vitamines goed voor ze zijn, en dat ze dus deze met regelmaat binnen moeten krijgen.

Door met jou e-mails een probleem aan te kaarten, en hiervoor een oplossing ofwel aspirine te bieden, maak je de informatie in de je e-mails onmisbaar en erg gewild.

Op deze manier verzeker je jezelf ervan, dat je e-mails informatie bevatten die je leden ook daadwerkelijk willen en nodig hebben. Ofwel, zorg ervoor dat je bruikbare, nuttige en aantrekkelijk content presenteert in de nieuwsbrief.

4. Maak gebruik van pop-ups

Ondanks de negatieve perceptie betreffende pop-ups, bieden ze toch bijzonder goede resultaten over het algemeen. Door op een nette manier de pop-up te presenteren aan bijvoorbeeld personen die je website voor het eerst bezoeken.

En hierbij een aantrekkelijke aanbieding te bieden als beloning voor het inschrijven, kan het aantal inschrijvingen snel stijgen.

Hierbij is het uiteraard wel belangrijk dat het op een niet spammerige manier gebeurt, en de aanbieding die je krijgt ook daadwerkelijk interessant is voor de doelgroep.

5. Geef het inschrijfformulier een prominente rol

Zorg ervoor dat het inschrijfformulier goed zichtbaar is, en een prominente plek krijgt op je website. Verstop hem dus niet onderaan de pagina of op een pagina waar slechts weinig bezoekers op terecht komen. Zorg dat je benadrukt dat het belangrijk is om de nieuwsbrief te ontvangen, en dat de bezoeker veel voordeel kan halen uit het inschrijven voor je nieuwsbrief.

Mensen moeten getriggerd worden om zich in te schrijven, en dit zullen ze alleen doen wanneer de voordelen hiervan duidelijk zijn.


Deel:

Focus gerelateerde producten


Succesvolle E-mail Marketing

Succesvolle E-mail Marketing kopen

E-mailmarketing is uitgegroeid tot een veelgebruikt instrument in de totale marketingmix. De mogelijkheden van e-mail om op effectieve en efficiënte wijze met uw klanten te communiceren zijn...

Bestellen
e-Mail Marketing For Dummies

e-Mail Marketing For Dummies kopen

Updated to reflect the hottest new trends, technologies, and strategies! Much has happened in e-mail marketing since the first edition of this book appeared in 2007.

Bestellen
Total E-Mail Marketing

Total E-Mail Marketing kopen

Total E-Mail Marketing shows how to run effective e-mail campaigns aimed at both customer acquisition and retention. The book covers much more than simply guidelines on e-mail creative.

Bestellen

Reacties


Er zijn momenteel geen reacties !

Geef reactie







Pieter ten Cate

Pieter ten Cate

Met een brede interesse en focus op Internet en leuke weetjes, ben ik actief op Foogli als schrijver van diverse focussen. Uiteraard ook in 2015!


Like deze focus


Naar boven
Feedback