Login

Snel slank door suikervrij eten

Gepubliceerd: 2016-02-12 19:42:41 | Door mirjamkoender | 459x bekeken |

Wat is suikervrij eten

Snel slank door suikervrij eten

Veel voeding in de Westerse wereld bestaat voor een groot deel uit suiker. En dat is een van de grootste redenen dat wij vandaag de dag zo veel met obesitas te maken krijgen. Voedingsproducenten stoppen ontzettend veel suikers in de voeding, en dat maakt het voor de gemiddelde supermarktbezoeker erg moeilijk om gewicht te verliezen. Maar er is gelukkig een oplossing: suikervrij eten. Want op het moment dat jij een voedingspatroon met weinig suiker hebt, zullen de kilo’s er al ontzettend vanaf vliegen. En dat is bijzonder mooi voor mensen die eindelijk dat streefgewicht willen behalen. Suikervrij eten draait - zoals de naam al zegt - om het eten van voeding waar geen suikers in zitten. Dit wordt vaak verward met koolhydraatarm eten, en dit is op verschillende vlakken onjuist. Suikers zijn een onderdeel van koolhydraten, maar onder koolhydraten vallen ook vezels. Het is bij suikervrij eten dus niet nodig om zo veel mogelijk op koolhydraten te letten, maar juist een focus te hebben om zo min mogelijk suiker binnen te krijgen. En daar ga je bijzonder snel effect van merken, omdat jouw lichaam op dat moment veel meer kan doen om vet te verbranden.

Hoe werkt suikervrij eten?

Eigenlijk is suikervrij eten helemaal niet lastig. Je moet gewoon weten welke voeding je kunt eten en goed op de verpakkingen in de supermarkt letten. De gemiddelde supermarktbezoeker doet dit echter niet, waardoor de pakjes met koekjes, mueslirepen en suikerrijke drankjes al snel in het winkelmandje of in de winkelwagen eindigen. Dat is zonde, want het kost slechts een paar seconden om te zien of een product wel echt goed voor jou is. Als er suikers in zitten, dan kun je deze voeding het beste vermijden: dat is tenslotte het doel van suikervrij eten. En zodra je een beetje door hebt welke producten suikers bevatten, wordt het allemaal een stuk gemakkelijker.


Dat is dan ook de basis van suikervrij eten: zorg dat je altijd op de voedingswaarde van producten let wanneer je iets in het winkelmandje of in de winkelwagen stopt. Alleen dan kun je voorkomen dat je per ongeluk toch producten koopt waar ontzettend veel suikers in zitten. Want dat fruitdrankje waar geen suiker aan toegevoegd is bevat namelijk nog steeds ontzettend veel suikers. En die light-drankjes die in de koeling staan bevatten vaak nog steeds een aantal gram suiker. Dit kan al snel een probleem worden, vooral als je meerdere keren per week boodschappen doet.

De wetenschap achter suikervrij eten

Suiker geeft energie aan ons lichaam. Het is een van voedingsstoffen die hiervoor zorgt, samen met eiwitten en vet. Maar suiker wordt al snel opgeslagen om later als energie te gebruiken. En deze opgeslagen energie is gewoon vet. Jouw overtollige kilo’s zijn dus een voorraad aan energie die het lichaam op het later moment wil gaan gebruiken. En daar moet je natuurlijk zo snel mogelijk van af, en daar gaat suikervrij eten op een bijzonder eenvoudige manier voor zorgen. Je kunt dit gemakkelijk beïnvloeden.

Want op het moment dat jouw lichaam niet langer de energie uit suiker kan halen, maar gedurende de dag toch gewoon energie blijft gebruiken, worden de energievoorraden aangesproken. Dit wordt ook wel “vetverbranding” genoemd, en dat is precies het proces waar jij op dit moment naar zoekt om die overtollige buikvet kilo’s te verliezen.

 

Suikervrij eten: gemakkelijker dan je denkt

Vlees en groenten zijn de basis voor een gezond dieet waar zo veel mogelijk suikervrije voeding in zit. Sla hierbij wel aardappels over, omdat deze ontzettend suikerrijk zijn (dit is een voedingssoort die vaak onderschat wordt, maar die roet in het eten kan gooien als jij graag wilt afvallen).

Zorg dat je iedere dag voldoende groenten binnenkrijgt. Let hierbij niet op de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid (ADH) van 2 ons, maar probeer 3 ons tot een halve kilo per dag te eten. Dit hoeft helemaal niet moeilijk te zijn wanneer je groenten verwerkt in het ontbijt, de lunch en het avondeten. Als je gedurende de dag dan ook nog eens gezonde tussendoortjes neemt, wordt suikervrij eten erg eenvoudig. 

Je kunt daarbij ook vlees en zuivel in het dieet meenemen, maar zuivel bevat al snel redelijk wat suikers. Dit geldt niet voor zuivel zoals kaas, maar wel voor zuivel zoals vla en suikerrijke yoghurt-toetjes. Voorkom daarom dat je deze producten van de supermarkt meeneemt, omdat dit erin kan resulteren dat je eigenlijk helemaal niet afvalt ondanks dat je ontzettend je best doet.

Begin vandaag met suikervrij eten

Klaar voor de volgende trip naar de supermarkt? Neem dan alle punten mee die je in dit artikel hebt gelezen. Hoe meer suikervrij eten je in jouw winkelmandje of winkelwagen legt, hoe sneller je dat streefgewicht gaat bereiken. Let op de voedingswaarde van de producten die je koopt en val niet langer voor de reclameslogans die jou proberen te overtuigen om dat zogenaamd gezonde toetje toch mee te nemen.

Bron: goedkoopsnelafvallen.nl


Deel:

Reacties


Er zijn momenteel geen reacties !

Geef reactie







Mirjamkoender


Like deze focus


Naar boven
Feedback