Login

Mindfulness

Gepubliceerd: 2014-01-02 13:20:36 | Door johan30 | 856x bekeken |

Mindfulness, ontdek de kracht ervan!

Mindfulness

De kracht van Mindfulness Steeds meer mensen raken overtuigd van de kracht van mindfulness om hun geest en lichaam weer in balans te krijgen. Mindfulness is ongetwijfeld de meest eenvoudige vorm van meditatie dat heel veel kan opleveren.

De kleine Mindfulness voor dummies

De kleine Mindfulness voor dummies kopen

Kom op een eenvoudige manier meer te weten over mindfulness en pas het direct toe!

Bestellen

Mindfulness, ontdek de kracht ervan!

Mindfulness is een krachtig instrument om niet alleen meer ontspanning in je leven te krijgen maar veelal ook meer plezier!

 

Ruststand

Mediteren zorgt ervoor dat je je hersenen in een soort ruststand brengt, waardoor na een paar minuten ook de spieren volledig zullen ontspannen. Mediteren zorgt ervoor dat er meer gammagolven (concentratie), alfagolven (ontspanning) en thètagolven (diepe ontspanning) worden geproduceerd en dat tevens de bètagolven (actief denken) worden gereduceerd. Dit is ook wetenschappelijk bewezen.

 

Neurowetenschapper Richard Davidson heeft in 2003 middels een onderzoek aangetoond dat de linkerkant van de prefontale cortex actiever was bij mediterende monniken. Dat gedeelte van de hersenen zorgt voor een positieve welbevinden en positieve gedachten.

 

Mindfulness tegen diverse psychische aandoeningen

Steeds meer mensen passen mindfulness toe, maar ook steeds meer psychologen raken overtuigd van de positieve werking van mindfulness. Het wordt bijvoorbeeld gebruikt tegen ADHD, depressies, slaapproblemen, paniekaanvallen, stress, burn-out en dergelijke. Heb je ooit last gehad van een depressie, dan is de kans ruim 90% dat je er opnieuw mee te maken zult krijgen. Met behulp van Mindfulness Based Cognitive Therapie zal die kans met de helft worden verminderd!

 

Discipline

Mediteren doe je niet zomaar even, dat vergt een bepaalde vorm van discipline. Je zult hiervoor elke dag een minuut of 20 vrij moeten maken om te mediteren. Het beste is het om een rustige, koele kamer op te zoeken waar je niet gestoord wordt door de telefoon, de tv, je kinderen of wat dan ook. Heb je moeite met mediteren, dan kun je ook een speciale meditatie cd kopen die je ermee kunnen helpen.

 

Resultaten

Ga je elke dag een minuut of 20 mediteren, dan zul je na een week of 3 de resultaten al bemerken. Je zult veel rustiger en meer ontspannen zijn dan daarvoor en je zult merken dat je ook minder zult gaan piekeren. Na een paar maanden zul je ook merken dat je veel vrolijker bent, dat je jezelf beter kunt concentreren, beter bestand bent tegen angsten en stress en dat je veel beter zult kunnen slapen. Mindfulness heeft tevens een positieve invloed op je seksleven en je hart.

 

Mindfulness is dus niks zweverigs of mysterieus. Probeer het ook maar eens uit en je zult algauw de positieve effecten ervan ervaren.


Deel:

Reacties


Er zijn momenteel geen reacties !

Geef reactie







Johan30

Gezondheidsmanager als beroep!


Like deze focus


Naar boven
Feedback