Review: American Horror Story Seizoen 1

Gepubliceerd: 2014-10-11 19:10:00 | Door Bloempje2010 | 1402x bekeken |

American Horor Story Seizoen 1

American Horror Story is een Amerikaanse serie van FX. Om tegen deze serie te kunnen, moet je tegen horror kunnen. Ook moet je schokkende dingen kunnen zien. De serie is namelijk best provocerend.

Verhaallijn

In de verhaallijn wil ik niet teveel verklappen. De serie heeft zoveel plottwist dat het zonde is om die te verklappen.
In de eerste aflevering verhuist de familie Harmon naar een prachtig nieuw huis. Dit lijkt een nieuwe start voor hen, maar het huis heeft een duister verleden. De buurvrouw en haar dochter kom verrassend vaak onverwachts het huis binnen. Daarnaast komt de patiënt van dokter Harmon, die psycholoog is ,wel heel vaak binnen gevallen. Er gebeuren dingen, die niet zouden moeten gebeuren.
Naarmate de afleveringen vorderen kom je steeds meer achter het vreselijke verleden van de diverse bewoners van dit 'murderhouse'.
Hoe dat afloopt, zul je nog wel zien ....

American Horror Story - Seizoen 1 (Murder House) (Blu-ray)

American Horror Story - Seizoen 1 (Murder House) (Blu-ray) kopen

Nieuwsgierig naar deze serie? Koop de blueray versie hier!

Bestellen

Acteurs

De acteurs in deze serie zijn stuk voor stuk fantastisch. Vooral Jessica Lange speelt haar rol als vervelende ,mysterieuze buurvrouw goed. De acteurs zorgen ervoor dat je de personages leuk gaat vinden, hoe gestoord deze ook zijn. Dat vond ik vooral bij het karakter Tate heel erg goed. Deze gestoorde jongen wekt toch heel veel sympathie en medelijden bij je op. Evan Peters weet precies hoe hij dat moet doen.
Op de acteurs heb ik absoluut niets aan te merken.

Mijn mening

Ik vind dit een leuke serie. Je moet een beetje zwarte horror gewend zijn om dit te kijken. Het is geen doorsnee bloed en geesten horror. Er gebeuren veel dingen die schokkend zijn. De serie loopt leuk door. Wel zit er een beetje een soap gehalte in. Bij de eerste afleveringen had ik dat gevoel niet. Naarmate het einde naderde merkte ik dat het drama gedeelte van de serie ging overheersen. Ik kon daar best naar kijken, maar ik begrijp het helemaal als dit voor andere vervelend wordt. Je kijkt naar horror, niet naar een soap.

Conclusie

American Horror Story is een leuke serie. De verhaallijn met veel onverwachtse plottwisten zorgt ervoor dat je op het randje van de bank blijft zitten. Het zorgt voor een bepaalde spanning. Voor deze serie moet je wel tegen horror kunnen , het is geen standaard serie. Ik vond het jammer dat het drama gedeelte van de serie de overhand ging nemen. Toch was dit ook wel leuk om naar te kijken. De acteurs zijn ronduit fantastisch. Zij zorgen ervoor dat dit eerste seizoen van American Horror Story geweldig is.

Deel: