Login

Wat moet je doen ná de beurs om een lead te laten converteren?

Gepubliceerd: 2016-04-25 11:10:41 | Door Willems81 | 840x bekeken |

Je bent inmiddels aanwezig geweest bij de beurstrainingen en weet precies hoe je jouw beursbezoekers moet aanspreken. Enkele weken later is het moment suprême, de beurs. Zoals men zegt is een goed begin het halve werk. Je hebt de beurstraining gevolgd, de doelgroep is afgebakend, je hebt er erg veel zin in en de koffie staat natuurlijk voor iedereen klaar. It’s showtime!

Het was een drukke dag op de beurs en je bent moe maar voldaan. De dag was succesvol want je hebt op de beurs wel tientallen leads gegenereerd. Dan was die beurstraining toch nog ergens goed voor. Voor een MKB een enorm succes. Maar dan, je komt thuis en wil lekker met de beentjes hoog op de bank gaan zitten. Helaas rammelt de kassalade niet vanzelf. Het is nu tijd voor actie. Hoe zet je beursleads om naar werkelijke conversies?

Tip 1: Bepaal je doelstelling Je hebt tientallen leads gegenereerd op de beurs, maar wat wil je dat daar nu verder mee gebeurt? Een voorbeeld van een doelstelling zou kunnen zijn: ik wil met minimaal 25 % van mijn leads een afspraak inplannen.

Tip 2: Wees er snel bij Zorg dat je niet te lang wacht met het nabellen van je beursleads. Als de concurrent je voor is, is je kans verkeken

Tip 3: Wees professioneel Zorg dat je belt op een professionele manier. Ga niet pushen als je weet dat het waarschijnlijk niks gaat worden.

Tip 4: Stel de juiste vragen Als je merkt dat iemand twijfelt stel dan de juiste vragen. Probeer hiermee in kaart te krijgen waar de weerstand en twijfeling ontstaat.

Tip 5: Luister Goed luisteren is een kwaliteit. Veel mensen houden ervan om voornamelijk zelf informatie te zenden. Probeer in dit stadium ook goed te luisteren naar wat de potentiele klant verwacht van je.

Tip 6: Wees eerlijk Als de klant iets vraagt waarvan je weet dat je het niet waar kan maken kan je dit maar beter toegeven. Van ontevreden klanten word je nooit beter.

Tip 7: Vier je resultaten Er is natuurlijk niks leuker dan een doel te behalen. Beloon alle betrokken medewerkers die je hebben geholpen om de doelstellingen te behalen. Dit kan al met een klein compliment of een lekkere traktatie.

Zijn deze tips nog niet genoeg om je beurslead om te zetten naar werkelijke conversies? Overweeg eens een beurstraining of neem eens een kijken op het blog van beurstraining.net/blog.


Deel:

Reacties


Er zijn momenteel geen reacties !

Geef reactie







Willems81


Like deze focus


Naar boven
Feedback