Login

Vergelijkers in de automotive branche zien gebruikers toenemen

Gepubliceerd: 2016-04-29 08:38:11 | Door Femke Nijkerk | 737x bekeken |

Vergelijkers in de automotive branche zien gebruikers toenemen

Vergelijkers in de automotive branche zien gebruikers toenemen

Waar voorheen het internet voornamelijk bestond uit vergelijkingssites die zich richten op de kleinere consumentenproducten, denk aan fashion producten en elektronica, zien nu ook vergelijkingssites in andere branches een toename aan gebruikers. De verwachting is dat deze trend zich ook voortgaat zetten, zo geven ook steeds meer consumenten aan bereid te zijn om grotere en duurdere producten via het internet aan te schaffen.

Ontwikkeling van de online markt

Voorheen werden de vergelijkingssites vaak enkel gebruikt voor het oriënteren van en naar producten en vervolgens werd het product alsnog in een lokale zaak aangeschaft. Inmiddels zijn mensen (door de toegenomen professionaliteit van veel webshops/websites) sneller bereid om zaken via het internet af te sluiten, denk bijvoorbeeld aan de aanschaf van een auto, meubels maar ook verzekeringen en bankproducten worden steeds vaker via internet afgesloten. We zien een duidelijke stijging in gebruikers en daadwerkelijke leads; aldus Stijn Eddema van de grootste vergelijkingssite voor autoleningen in België

Verbeterde processen en verdere professionalisering van online Door professionelere websites en afrekenprocessen die ook steeds gebruiksvriendelijker worden, wordt het de consumenten ook in de schoenen geschoven om online sneller producten en/of diensten af te nemen. Zo is betalen via je mobiele device nu al eenvoudig door een eenvoudige 5-cijferige code in te voeren en je betaald via de app van jouw bank, enorm eenvoudig toch! Daarnaast zijn afrekenmodules op websites vaak responsive en dus goed overzichtelijk en zijn veel drempels voor de consumenten weggenomen. Drukte, haast en weinig geduld Daarnaast is de consument van vandaag de dag enorm druk, heeft veel haast en bijzonder weinig geduld. Er is continu een connectie met vrienden, kennissen en familie waardoor allerlei zaken direct naar elkaar toe gecommuniceerd worden en mensen het dus ook direct op willen lossen omdat ze weten dat het mogelijk is, echter is hier niet altijd tijd voor en ontstaat er enorm veel druk en haast. De andere kant is dat veel mensen zaken graag snel afronden en zelfs via hun mobiel vrijwel alles kunnen regelen door de hierboven besproken verbeteringen op het gebied van online.


Deel:

Reacties


Er zijn momenteel geen reacties !

Geef reactie







Femke Nijkerk


Like deze focus


Naar boven
Feedback