Login

Koolhydraatarm dieet om kilo’s te verliezen

Gepubliceerd: 2016-03-17 09:59:57 | Door Lisa | 719x bekeken |

dieet

Ben je het jaar 2016 begonnen met het voornemen om de strijd met de kilo’s aan te gaan, maar wil het nog niet echt lukken? Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Heb je al eens een koolhydraatarm dieet gevolgd om je overtollige kilo’s te verliezen? Misschien moet je dit eens gaan proberen. Met een dergelijk dieet is het mogelijk om tot wel twee kilo per week kwijt te raken, zonder dat je er al te veel moeite voor moet doen.

Wat is een koolhydraatarm dieet?

Uit de naam kun je het waarschijnlijk al opmaken: bij het volgen van dit dieet wordt het eten van koolhydraten tot een minimum beperkt. Je eet dus zo min mogelijk pasta, rijst, brood, suiker en overig voedsel dat suikers of granen bevat. Nu roept dit waarschijnlijk de vraag bij je op: Maar wat moet ik dan gaan eten? Geen paniek, want er blijft nog genoeg te eten over. Door dit dieet te volgen hoef je zeker geen honger te lijden, al is dit wel vaak het beeld dat mensen erbij hebben.  

Wat mag ik allemaal eten?

Zoals gezegd mag je zo min mogelijk koolhydraten binnenkrijgen. Er zijn veel gezonden producten te koop die weinig tot geen koolhydraten bevatten. Enkele van deze voorbeelden zijn noten, zaden en pitten; vlees, gevogelte, eieren en vis; groente en sommige fruitsoorten; natuurlijke oliën; kiemen van groene zaden en peulvruchten; kruiden en specerijen. Met deze producten kun je zelf een weekmenu samenstellen, maar je kunt ook een boek kopen met daarin een koolhydraatarm dieet. Op deze manier weet je precies wat je iedere dag moet eten en hoef je zelf niet te worstelen met het maken van een schema.  

Extraatjes

Zoals je kunt lezen, is er bij een koolhydraat arm dieet dus van alles mogelijk. Om kilo’s te verliezen kun je je enkel beperken tot het volgen van een dergelijk dieet, maar je kunt ook extra dingen doen om af te vallen. Zo kun je er bijvoorbeeld voor kiezen om te gaan sporten. Trek je hardloopschoenen weer eens uit de kast of ga eens lekker een aantal minuten op de hometrainer fietsen. Begin niet direct als een gek met trainen, maar bouw alles langzaam op. Bij hardlopen kun je jezelf uitdagen om telkens een snellere tijd te blijven lopen op dezelfde afstand. Mocht dit niet meer haalbaar zijn, dan kun je natuurlijk altijd nog de afstand vergroten. Indien je oefeningen doet op een home- of crosstrainer kun je de tijdsduur steeds verder opvoeren. Begin bijvoorbeeld met tien minuten en bouw dit langzaam maar zeker uit naar een halfuur of zelfs nog langer.  

Welk dieet is geschikt voor mij?

Naast koolhydraatarme diëten zijn er natuurlijk tal van andere afvalmogelijkheden. Zo kun je bijvoorbeeld kilo’s verliezen door afvalboeken aan te schaffen bij WeightWatchers, Happyweight of Bekendvanpc.nl. Ook kun je gaan sporten bij SportCity  of Fit for Free. Om een weloverwogen keuze te maken voor een afvalmethode of een sportschool, doe je er goed aan om ervaringen en reviews van klanten te bekijken. Kijk op nederlandreview.nl. Als de beoordeling over het algemeen positief is, gaat het naar alle waarschijnlijkheid om een bedrijf dat of een methode die betrouwbaar is en je helpt om de strijd tegen de kilo’s winnend af te sluiten.  


Deel:

Tags:

Reacties


Er zijn momenteel geen reacties !

Geef reactie







Lisa

Lisa

Als fictieve marketing- medewerker van foogli ben ik actief in het uitdragen van ondersteunende diensten op het foogli platform.


Like deze focus


Naar boven
Feedback