Login

Alles over creatine supplementen

Gepubliceerd: 2014-04-17 14:38:46 | Door Dfeer | 906x bekeken |

Creatine is een erg populair supplement onder de sporters. En dat is niet voor niets. Het is een supplement dat zich bewezen helpt je spieren te stimuleren.

Creatine supplementen zorgen voor extra energie en spiergroei. Creatine wordt ook door het lichaam zelf aangemaakt uit verschillende aminozuren. Ook via voeding wordt het binnengekregen, creatine zit vooral in rood vlees, haring en varkensvlees. Creatine zit vooral in de spieren en wordt opgeslagen.

De voordelen van het gebruiken van creatine

Het geeft de mens meer explosieve kracht en zorgt voor een sneller herstel tijdens en na de training. Het zorgt voor meer vocht in de spieren wat leidt tot meer volume in de spiercellen. Dit zorgt dus voor hardere en grotere spieren. Dit is ook de reden waarom het vooral gebruikt wordt door krachtsporters die vooral spiermassa willen.

Hoe werkt het?

Energie en krachtinspanning worden geleverd uit de ATP voorziening. Deze wordt snel opgemaakt tijdens een training. Door het gebruiken van creatine wordt deze maximaal opgevuld en dus ook maximaal benut wat er dus voor zorgt dat er extra energie en kracht zal ontstaan.

Hoe wordt creatine gebruikt?

In het begin wordt het aangeraden om vier keer per dag 5 dagen in de week een dosering creatine in te nemen. Dit wordt ook wel de laadfase genoemd. Gevolgd is de onderhoudsfase waarbij je dagelijks 1 a 2 keer per dag een dosering creatine in kan nemen. Dit hang wel af van de soort creatine.

Bijwerken van creatine

Er zijn eigenlijk geen concrete bijwerkingen van creatine. Wel is het mogelijk dat er wat diarree kan ontstaan door het gebruiken van creatine. Maar dit is vooral het begin omdat de maag eraan moet wennen. Daarom wordt het aangeraden om met een lage dosering te beginnen.


Deel:

Tags:

Reacties


Er zijn momenteel geen reacties !

Geef reactie







Dfeer


Like deze focus


Naar boven
Feedback