Login

afterpay

Gepubliceerd: 2017-02-23 08:38:34 | Door Lisa | 345x bekeken |

Achteraf betalen met AfterPay als extra service aan de klant

Met de toename van het aantal bestedingen via het internet lijken ook de manieren waarop dat mogelijk is navenant te vermeerderen. Er komen ten eerste simpelweg veel meer aanbieders en daarnaast is er steeds meer differentie in de methoden op zich. In eerste instantie kon er alleen rechtstreeks via de computer betaald worden, maar tegenwoordig is het bijvoorbeeld ook mogelijk om via je mobiel en pas nadat je het product hebt ontvangen geld over te maken. Dit laatste, achteraf betalen, is bijvoorbeeld het kenmerk van AfterPay. Dit heeft voordelen voor beide partijen, dus voor de vrager én de aanbieder. Wat deze voordelen precies inhouden, gaan we zo meteen bekijken, maar wat in ieder geval al opgemerkt kan worden, is dat het de klantvriendelijkheid aanzienlijk verbetert. Een precieze uitleg van de werking van AfterPay, waar we nu mee beginnen, zal dat verder verduidelijken.

Zo werkt AfterPay

AfterPay heeft achteraf betalen erg simpel gemaakt. Zowel voor de klant als voor de aanbieder. Wat de klant alleen maar hoeft te doen, is het volgende. Allereerst moet er (op bijvoorbeeld de webshop) een keuze gemaakt worden voor bepaalde producten, die in het welbekende winkelwagentje gelegd worden. Vervolgens kan er afgerekend worden zonder er daadwerkelijk betaald wordt. Dat hoeft immers pas achteraf. Wat wel moet gebeuren, is het opgeven van bepaalde gegevens. Aan de hand van die gegevens kan AfterPay namelijk zien of je voldoende middelen tot je beschikking hebt om uiteindelijk wel te betalen. Is dat niet het geval, dan wordt je teruggebracht naar de keuze voor de betaalmethode en zal je een andere betaalmethode moeten kiezen. Is dat wel het geval, dan kan er verder gegaan worden met de afronding van de bestelling. Vervolgens wordt het product naar je toegestuurd. De betaling moet er, indien je het gekochte product wilt houden, op een gegeven moment natuurlijk wel komen, maar eerst mag je het product als klant bekijken. Als het voldoet aan de verwachtingen, kun je besluiten om het te houden. In dat geval kun je de factuur, die in de vorm van een acceptgiro door AfterPay gestuurd wordt via de mail, invullen waardoor het geld automatisch overgemaakt wordt. Ook is het mogelijk om rechtstreeks het bedrag over te maken naar AfterPay. Had je als klant andere verwachtingen en wil je niet betalen, dan wordt van je verwacht dat je het product terugstuurt naar de aanbieder.

Risicoloos en andere voordelen

Voor consumenten heeft dit systeem natuurlijk zo zijn voordelen. Het geeft ze immers een bepaalde zekerheid, aangezien het product eerst bekeken kan worden voordat er op de betaling overgegaan wordt. En omdat klanten dit fijn vinden, zullen ze eerder wat bestellen. Om die reden is het verstandig om als aanbieder je klanten deze mogelijkheid te geven. Je zult immers meer bestellingen binnen krijgen en, omdat in vrijwel alle gevallen het gekochte product gehouden wordt, ook gewoon een hogere omzet draaien. Bovendien is dit risicoloos, omdat AfterPay eventuele wanbetalingen opvangt. Zij zijn namelijk degenen die het geld naar jou overmaken, niet de klanten zelf. Verder is AfterPay ook gewoon erg gemakkelijk in het gebruik. Dit uit zich bijvoorbeeld in een simpele integratie die vlot verloopt en het geven van duidelijke overzichten in het systeem, bijvoorbeeld wat betreft de transacties en de debiteuren.


Deel:

Tags:

Reacties


Er zijn momenteel geen reacties !

Geef reactie







Lisa

Lisa

Als fictieve marketing- medewerker van foogli ben ik actief in het uitdragen van ondersteunende diensten op het foogli platform.


Like deze focus


Naar boven
Feedback